Zondag 14 Oktober, booooring! - Reisverslag uit Choma, Zambia van Iris Blitterswijk - WaarBenJij.nu Zondag 14 Oktober, booooring! - Reisverslag uit Choma, Zambia van Iris Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Zondag 14 Oktober, booooring!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Oktober 2012 | Zambia, Choma

Om 08:00 uur is het ontbijt, maar niemand van ons gaat natuurlijk, want vandaag staat er voor de verandering voor niemand wat ingepland. Ik ga ook lekker uitslapen. Helaas. Ik lig stipt om 08:00 uur klaar wakker met een knorrende maag, toch maar ontbijten dan. Ik schuif aan bij een tafel vol aan Amerikanen (die ook bij ons in de Dorm verblijven). Zij ontbijten natuurlijk allemaal, want ze moeten naar de kerk. Ja moeten, het lijkt wel een soort sekte soms... Streng religieus. Maar wel heel aardige mensen en ze zijn heel erg geïntereseerd als ik met ze praat. Ze zijn verbaasd dat wij geen docenten als begeleiding mee hebben. De twee docenten die zij mee hebben, een man en een vrouw, echtpaar, vertellen dat ze in Holland ook naar Rotterdam zijn geweest een paar jaar terug. "And on our way back to Schiphol (wat hij drie keer moest noemen voordat ik het kon verstaan), we went to a lovely village with a lot of windmills!!" "Do you know what it's called?" "No, but it was a lovely village with a lot of windmills" "Is it called Leiden?" "Yes, Leiden it is!!". Hij vaagt zelfs naar wat nou het verhaal met die Spanjaarden is??? Haha, echt toevallig. Ik mis "lovely Leiden" wel een beetje nu. En ik loop ook achter op de hutspot. Wat voor Leienaar is dat nou weer... Eentje die ingeschreven staat bij de gemeente Rotterdam! Zo'n dag waarop niks gepland staat... Ga je van alles missen. Ja, ik mis jullie allemaal hoor! En de balletschool met de danslessen (voel me ook zolui hier), en mijn werk in de psychiatrie waar ik nog maar net mee begonnen was, en mijn mooie grote kamer in de flat enz. emz. Maar had het hier dan weer ook niet leuker kunnen hebben. Irritaties onderling lopen soms ook op als je met z'n twaalfen ruim drie weken in hetzelfde verblijf zit. We zijn in een soort sleur beland en denk dat ons toeristische Livingstone midweekje vanaf woensdag ons goed gaat doen. We vertrekken woensdagochtend al, zodat we woensdagmiddag gelijk een activiteit kunnen doen... De booze cruise!
Om maar wat te doen vandaag gaan we naar de markt (op zondag, heel handig). Stond natuurlijk bjina niks. Maar heb wel een mooie chitenga gekocht voor.... en ik geloof dat iedereen een beetje jaloers is dat ik 'm heb!
's Middags gaan we pannenkoeken bakken, gezellig. Maar kan geen pannenkoek meer zien. Verder zinken Annet en ik dieper en dieper in onze opdrachten. En we worden ook niet meer opgevist, want internet ligt er nog steeds uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 4666

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 02 November 2012

Zambia 2012

Landen bezocht: