22/09/2012 en 23/09/2012: vertrek naar Zambia,TIA - Reisverslag uit Choma, Zambia van Iris Blitterswijk - WaarBenJij.nu 22/09/2012 en 23/09/2012: vertrek naar Zambia,TIA - Reisverslag uit Choma, Zambia van Iris Blitterswijk - WaarBenJij.nu

22/09/2012 en 23/09/2012: vertrek naar Zambia,TIA

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Oktober 2012 | Zambia, Choma

Lieve luitjes :) !

Ik denk dat ik de hoogste grand jeté ever heb gemaakt toen ik in april te horen kreeg dat Ik was aangenomen voor de minor 'International Health and Medicine'. Een aantal van jullie, weet dat mijn 'artsendroom' begon met 'Ik wil arts zonder grenzen worden' en dat is iets waar ik nog steeds naar streef. Maar... Ik ben maar een jong guppie die nog weinig van de wereld heeft gezien....het werd tijd daar verandering in te brengen. 
At this very moment (21:15 ongeveer) zitten we nog in het vliegtuig voor 25 min.Nog 450 km te gaan voordat we landen in Lusaka. Jahaa.. WE!! Want Ik ben met een superleuke groep medestudenten! In total met z'n twaalfen. Samen met Inge,  Leonore, Wieteke, Eva, Nicole, Stieneke, Frank, Justin, Annet en Bart ga ik dit avontuur beleven... En dat belooft een mooie tijd te worden!!! 10 uur vliegen is trouwens prima vol te houden, paar films kijken (o.a. Jackie, echt een aanrader) en wat taalcursusjes doen (Spaans bijgespijkerd en ben begonnen met Arabisch)... En voordat je het weet land je veilig in Lusaka.
Ja... Nadat...
... Ik ben lekgeprikt met vaccinaties
...Onderwijs heb gehad in tropische geneeskunde (heb o.a. leren vaccineren, wat een ironie :))
... Een GROOT gevecht met mijn backpack heb gewonnen, met 14 kg in 60 liter ga ik deze 6 weken tegemoet
... Een GROOT gevecht met mijn VISA kaart heb verloren, STRESS.... big time!!!

... Ging de tijd heel snel.
Onze eerste nacht verbleven we in 'Kalulu' backpackers. Dat betekent konijnen, zijn we vanmorgen achter gekomen, we werden wakker tussen de konijnenkeutels. We waren al gewaarschuwd: de eigenaar zei op onze aankomstavond: TIA! Ik begon natuurlijk gelijk te denken aan ' ischemic transient attack', NERD, maar het betekent: This Is Afrika.
Ondertussen ben ik namelijk beland in Macha, een dorp met ziekenhuis en onderzoeksinstituut in de.... Rimboe? Middle of nowhere? Echt waar, het is een dorp met hier en daar groepjes huizen en een hek eromheen.
Dit klinkt negatief.... Maar ik keek mijn ogen uit toen we na urenlang in een busje te hebben gezeten op de verharde weg...op zandweg gingen rijden (ik geloof dat elke cel in mijn lichaam bijna uit elkaar is gebarsten van het schudden). Zet hier een paar leeuwen neer en ik denk dat we in de Leeuwenkoning zijn beland... Het zand is zo mooi rood!!! This is Africa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 4674

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 02 November 2012

Zambia 2012

Landen bezocht: