Zondag 30 September, Gospel time - Reisverslag uit Choma, Zambia van Iris Blitterswijk - WaarBenJij.nu Zondag 30 September, Gospel time - Reisverslag uit Choma, Zambia van Iris Blitterswijk - WaarBenJij.nu

Zondag 30 September, Gospel time

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 Oktober 2012 | Zambia, Choma

Zondag hè... Het culturele programma van vandaag zegt: Brethern's Church. Ik ga nooit naar de kerk, maar maak nu wel een uitzondering. En heb er geen spijt van...  Struikelend over onze chitenga's (die lange lappen) eenmaal aangekomen... bijna heel Macha gepropt bij elkaar op bankjes... Honderden mensen!! Het duurde in totaal 2,5 uur. De opening was echt fantastisch... Gospel! Iedereen staan, klappen en zingen! My God (snappie ;) ). Klonk echt super mooi! Verschillende koren (is dat meervoud juist?) zongen stukken, van jong tot oud. De meeste zijn heel feestelijk, eentje zelfs met percussie erbij! En de hele kerk zingt en swingt mee, geniaal. Wij ook af en toe wat mee proberen te doen... Het gaat over Jezus en God 'geloof' ik, haha, maar als het 'Ga op je kop staan' was, heb ik dat ook met volle overtuiging meegezongen, hihi :). Tja, helaas hoorde een preek van ruim een half uur over dat het zo slecht gaat met de wereld, dat er geen vrede is, alleen maar ellende op tv en radio als we die aanzetten... er ook bij. Oost-Indisch doof is mijn nieuwe diagnose ;).

En om een beetje in beweging te blijven... Volleybaltoernooi vanaf 16:00. Ook weer met de Zambianen van vorige week, werken allemaal bij onderzoeksinstituut hier. In totaal bijna 20 mensen.
Het blijkt effectiever te zijn dan zonnen, allemaal onder het bruinrode zand natuurlijk :)! Ik heb weliswaar mijn twee duimen gekneusd, echt onhandig twee van die worstenvingers waar je niks mee kunt!, maar het was wel onwijs gezellig! Dinsdag sla ik maar even over...

's Avonds met z'n alleen The Green Mile gekeken. Nu kan het nog, vanaf volgende week kunnen we de huiskamer niet meer voor onze groep bezetten, dan komen er 17 Amerikaanse verpleegkundigen in opleiding bij, zal wel een kippenhok worden. Pfff....
 The Green Mile. Ik heb die film nu al een stuk of vier keer gezien en elke keer weiger ik dezelfde nare stukken eruit te kijken, weer niet afgekeken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Sept. 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 4680

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 02 November 2012

Zambia 2012

Landen bezocht: